DIAGNOZA I TERAPIA RĘKI I i II STOPIEŃ- SZKOLENIE CERTFIKOWANE

DIAGNOZA I TERAPIA RĘKI I i II STOPIEŃ- SZKOLENIE CERTFIKOWANE

TERMIN: 9-10 listopad 2019 r., (sobota godziny: 9-17.00; niedziela godzina 9.00- 15.00)

CENA: 600 zł (wliczone materiały szkoleniowe, certyfikat, serwis kawowy)

MIEJSCE: Ełk, dokładne miejsce zostanie podane przed szkoleniem

INFORMACJA: Agata Musiałkiewicz, tel. 506 081 961

 

Prowadząca : Hanna Szyszkowska – specjalista terapii ręki, oligofrenopedagog, terapeuta Integracji Sensorycznej, Terapeuta Integracji Funkcji Wykonawczych, Trener Umiejętności Poznawczych, instruktor Masażu Shantala. Na co dzień prowadzi terapię i pracuje z dziećmi i z młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Od kilkunastu lat szkoli nauczycieli, studentów i rodziców.

Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu formy doskonalenia zawodowego oraz Certyfikat potwierdzający ukończenie kursu I i II stopnia oraz uzyskanie tytułu „Specjalisty Terapii Ręki I i II stopnia” oraz uzyskanie uprawnień do prowadzenia diagnozy zaburzeń małej motoryki i prowadzenia zajęć z Terapii ręki (wydawane w dniu szkolenia), a także materiały dydaktyczne w formie papierowej.

Szczegółowy program szkolenia:
1. Cele i zadania terapii motorycznej, w tym grafomotorycznej.
2. Procesy percepcji zmysłowej. Zmysł dotyku i równowagi. Rola dotyku i propriocepcji w rozwoju dziecka.
3. Dysfunkcje procesów integracji sensorycznej i ich wpływ na rozwój chwytu.
4. Obserwacja zaburzeń małej motoryki w ujęciu całościowej postawy dziecka.
5. Czynniki zaburzające prace ręki.
6. Zarys anatomii i fizjologii ręki. Łuki dłoniowe.
7. Znaczenie ruchu dla rozwoju Ośrodkowego Nerwowego. Pełzanie i raczkowanie.
8. Rozwój psychomotoryczny dziecka: kształtowanie chwytu, manipulacji, koordynacji wzrokowo-ruchowej.
9. Etapy rozwoju grafomotoryki i chwytu pisarskiego.
10. Ocena praksji ręki i diagnoza dysfunkcji motorycznych u dzieci zdrowych i z zaburzeniami rozwoju. Omawianie testów diagnostycznych.
11. Wpływ przetrwałych odruchów pierwotnych na rozwój dziecka. Niedojrzałość neuromotoryczna.
12. Wspomaganie czynności samoobsługowych.
13. Praca z dzieckiem z obniżonym / wzmożonym napięciem mięśniowym.
14. Terapia ręki w pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
15. Ćwiczenia ruchowe usprawniające sferę motoryczną. Stymulacja dotykowa niemowląt.
16. Ćwiczenia manualne przygotowujące rękę do czynności grafomotorycznych.
17. Propozycje ćwiczeń ruchowych i zabaw usprawniających pomocnych w profilaktyce zaburzeń motoryki i korygujących takie zaburzenia.
18. Praktyczna nauka stymulacji motorycznej poprzez usprawniający masaż sensomotoryczny ręki.
19. Wykorzystywanie elementów Masażu Shantala w terapii ręki.
20. Torowanie aktywności ręki poprzez zastosowanie elementów różnych metod terapeutycznych i fizjoterapeutycznych.
21. Konstruowanie planu terapii.
22. Współpraca z rodzicami.
23. Warsztat Terapeuty Ręki – prezentacja pomocy dydaktycznych wykorzystywanych w terapii ręki.

Prosimy o wzięcie ze sobą na szkolenie poduszeczkę typu „Jasiek” (będzie pomocna w drugim dniu szkolenia podczas masażu rąk).