Zapraszamy na kurs prowadzony przez
Pana Wojciecha Modrzejewskiego
Trening Umiejętności Społecznyc
TERMIN: 4-5 kwietnia 2020 r., 16 godzin dydaktycznych
CENA: 480 zł (wliczone materiały szkoleniowe, certyfikat MEN lub -zaświadczenie, serwis kawowy)
MIEJSCE Ełk–, miejsce szkolenia zostanie podane przed szkoleniem
INFORMACJA: Agata Musiałkiewicz, tel. 506 081 961
ADRESACI: Szkolenie przeznaczone jest dla nauczycieli, terapeutów, pedagogów i psychologów, rodziców którzy pracują z wysoko funkcjonującymi osobami z autyzmem lub Zespołem Aspergera.
Certyfikacja: Dla chętnych jest możliwość zakończenia szkolenia egzaminem pisemnym, którego zaliczenie uprawnia do otrzymania certyfikatu Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli wg wymogów MEN potwierdzającego nabycie kompetencji niezbędnych do prowadzenia zajęć Treningu Umiejętności Społecznych. Osoby, które nie przystąpią do egzaminu otrzymają zaświadczenie o ukończeniu kursu.
Podczas szkolenia uczestnicy:
- Zapoznają się z modelem kształtowania umiejętności wg. Arnolda Goldsteina
- Poznają metody planowania przebiegu zajęć grupowych oraz zasady doboru grup.
- Zapoznają się z dostępnymi na rynku pomocami do prowadzenia zajęć grupowych i indywidualnych z dziećmi z diagnozą zaburzeń ze spektrum autyzmu.
- Przygotują przykładowy plan zajęć grupowych i indywidualnych dostosowany do danej grupy wiekowej oraz poziomu funkcjonowania dzieci.
- Poznają metody radzenia sobie z trudnymi zachowaniami w trakcie zajęć
- Nauczą się na co zwrócić uwagę w procesie terapii.
Dla kogo?
Szkolenie przeznaczone jest dla nauczycieli, terapeutów, pedagogów i psychologów, którzy pracują z wysoko funkcjonującymi osobami z autyzmem lub Zespołem Aspergera.
Certyfikacja:
Dla chętnych jest możliwość zakończenia szkolenia egzaminem pisemnym, którego zaliczenie uprawnia do otrzymania certyfikatu Niepublicznej Placówki Doskonalenia Nauczycieli potwierdzającego nabycie kompetencji niezbędnych do prowadzenia zajęć Treningu Umiejętności Społecznych. Osoby, które nie przystąpią do egzaminu otrzymają zaświadczenie o ukończeniu kursu.
Podczas szkolenia uczestnicy:
- Poznają metody planowania przebiegu zajęć grupowych oraz zasady doboru grup.
- Zapoznają się z dostępnymi na rynku pomocami do prowadzenia zajęć grupowych i indywidualnych z dziećmi z diagnozą zaburzeń ze spektrum autyzmu.
- Przygotują przykładowy plan zajęć grupowych i indywidualnych dostosowany do danej grupy wiekowej oraz poziomu funkcjonowania dzieci.
- Poznają metody radzenia sobie z trudnymi zachowaniami w trakcie zajęć
- Nauczą się na co zwrócić uwagę w procesie terapii.
Metody i formy pracy stosowane podczas szkolenia:
- wykład
- ćwiczenia praktyczne
- dyskusja
- praca w grupach
Program:
Program:
DZIEŃ PIERWSZY – 9.00-16.00
• Prowadzenie Treningu Umiejętności Społecznych ogólne zasady
• Zasady doboru do grup terapeutycznych – praktyczne wskazówki
• Planowanie przebiegu zajęć grupowych – dostosowywanie planu do potrzeb i możliwości uczestników.
• Formy pracy oraz materiały terapeutyczne wykorzystywane w pracy z uczniami
• Trudne sytuacje na zajęciach – sposoby reagowania w sytuacjach problemowych
• Kształtowanie motywacji – zasady doboru systemów motywacji
• Generalizacja i transfer umiejętności, kształtowanie nawyków celowej aktywności
• Rola współpracy z rodziną podczas terapii dziecka.
DZIEŃ DRUGI – 9:00 – 16.00
• Omówienie grupy docelowej zajęć TUS
• Opracowanie adekwatnego do grupy TUS systemu motywacji
• Przygotowanie programu zajęć TUS na semestr/rok szkolny
• Planowanie scenariuszy zajęć
• Dobór aktywności do różnych grup wiekowych (przedszkole, szkoła podstawowa, młodzież)
• Przygotowywanie pomocy do zajęć
• Egzamin/zakończenie szkolenia
Trener: Wojciech Modrzejewski- Absolwent Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku, oligofrenopedagog, trener pracy osób z autyzmem. Przez 4 lata pracował jako terapeuta behawioralny w Centrum Aktywizacji Zawodowej i Społecznej dla Dorosłych Osób z Autyzmem. Współpracował ze Stowarzyszeniem Pomocy Osobom Autystycznym w Gdańsku przez 7 lat społecznych oraz szkoleń z zakresu pracy nad trudnymi zachowaniami. Obecnie angażując się między innymi w przeprowadzanie interwencji kryzysowych, organizowanie wyjazdów rehabilitacyjno-wypoczynkowych, prowadzenie terapii ruchowej, treningów umiejętności pracuje jako nauczyciel w Szkole Podstawowej nr 1 w Gołdapi, terapeuta w Środowiskowym Domu Samopomocy ,,Słoneczny Dom” oraz pełni funkcję Prezesa Zarządu Fundacji Tu i Teraz wspierającą osoby z niepełnosprawnością intelektualną oraz osoby z autyzmem.