Ośrodek Doskonalenia Zawodowego Nauczycieli z siedzibą w Łomży, ul. Wojska Polskiego 113 we współpracy z Architekci Sukcesu
e-mail: biuro@architekci.elk.pl; www.architekci.elk.pl
Tel. 506 081 961
Zapraszamy na kurs prowadzony przez
Pana Wojciecha Modrzejewskiego
Trening Umiejętności Społecznych
TERMIN: 27-28 kwiecień 2018 r., 16 godzin dydaktycznych
CENA: 480 zł (wliczone materiały szkoleniowe, certyfikat MEN lub zaświadczenie, serwis kawowy, obiad w drugim dniu szkolenia)
MIEJSCE Ełk,
INFORMACJA: Agata Musiałkiewicz, tel. 506 081 961, biuro@architekci.elk.pl
ADRESACI: Szkolenie przeznaczone jest dla nauczycieli, terapeutów, pedagogów i psychologów, rodziców którzy pracują z wysoko funkcjonującymi osobami z autyzmem lub Zespołem Aspergera.
Certyfikacja: Dla chętnych jest możliwość zakończenia szkolenia egzaminem pisemnym, którego zaliczenie uprawnia do otrzymania certyfikatu Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli wg wymogów MEN potwierdzającego nabycie kompetencji niezbędnych do prowadzenia zajęć Treningu Umiejętności Społecznych. Osoby, które nie przystąpią do egzaminu otrzymają zaświadczenie o ukończeniu kursu.
Podczas szkolenia uczestnicy:
- Zapoznają się z modelem kształtowania umiejętności wg. Arnolda Goldsteina
- Poznają metody planowania przebiegu zajęć grupowych oraz zasady doboru grup.
- Zapoznają się z dostępnymi na rynku pomocami do prowadzenia zajęć grupowych i indywidualnych z dziećmi z diagnozą zaburzeń ze spektrum autyzmu.
- Przygotują przykładowy plan zajęć grupowych i indywidualnych dostosowany do danej grupy wiekowej oraz poziomu funkcjonowania dzieci.
- Poznają metody radzenia sobie z trudnymi zachowaniami w trakcie zajęć
- Nauczą się na co zwrócić uwagę w procesie terapii.
PROGRAM:
DZIEŃ PIERWSZY – 14:00 – 20:00 (7 godzin)
- Omówienie modelu kształtowania umiejętności wg. Arnolda Goldsteina
- Prowadzenie Treningu Umiejętności Społecznych ogólne zasady
- Zasady doboru do grup terapeutycznych – praktyczne wskazówki
- Planowanie przebiegu zajęć grupowych – dostosowywanie planu do potrzeb i możliwości uczestników.
- Formy pracy oraz materiały terapeutyczne wykorzystywane w pracy z uczniami
- Trudne sytuacje na zajęciach – sposoby reagowania w sytuacjach problemowych
- Kształtowanie motywacji – zasady doboru systemów motywacji
- Generalizacja i transfer umiejętności, kształtowanie nawyków celowej aktywności
- Rola współpracy z rodziną podczas terapii dziecka.
DZIEŃ DRUGI – 9:00 – 17:00 (8 godzin)
- Omówienie grupy docelowej zajęć TUS
- Opracowanie adekwatnego do grupy TUS systemu motywacji
- Przygotowanie programu zajęć TUS na semestr/rok szkolny
- Planowanie scenariuszy zajęć
- Dobór aktywności do różnych grup wiekowych (przedszkole, szkoła podstawowa, młodzież)
- Przygotowywanie pomocy do zajęć
- Egzamin/zakończenie szkolenia
- Certyfikacja:Dla chętnych jest możliwość zakończenia szkolenia egzaminem pisemnym, którego zaliczenie uprawnia do otrzymania certyfikatu Ośrodka Doskonalenia Zawodowego Nauczycieli potwierdzającego nabycie kompetencji niezbędnych do prowadzenia zajęć Treningu Umiejętności Społecznych. Osoby, które nie przystąpią do egzaminu otrzymają zaświadczenie o ukończeniu kursu.